Trianon!
Nemrég volt az évforduló, amikor a nagymagyarországból kismagyarország lett. És a nagymédia nem emlékezett meg. Nem szép dolog, elvesztettünk böhömnagy értékes területet meg sípályákat meg tengerpartot.
Van ilyen, az országok rá szoktak baszni arra, ha elveszítenek egy háborút. Velünk különösen kegyetlenül bánt el a többi ország, dehát mi kezdtük az egészet, szóval valahol érthető is.
De nem is ezért született a bejegyzés. Alapvetően nem azzal van a baj, ha valaki megemlékezik egy ilyen eseményről, hanem ha utána jön ezzel a revizonista vattával.
Nem értem az apropót, hogy akkor miért épp nagymagyarországnál állnánk meg? Miért éppen a trianon előtti állapotokat szeretnénk visszaállítani? Miért nem egyből a fél európás hun beuralásnak vagy a honfoglalás során végigcsekkelt területeknek megfelelően? Valaki magyarázza már meg.
És hogy egyesek miért nem érzik GECI kínosnak a Justice for hungary -s polót és a nagymagyarországos autósmatricát.
Popularity: 1% [?]

2006. June 6., Tuesday 17:07
Most nem azért, de: Trianon, Európa, Magyarország, Hungary.
2006. June 6., Tuesday 17:28
a 20. század történelme elég sötét időszak, végülis van aki szeret ilyeneken elmélázni emlékezgetni szomorkodni meg visszasírni azt amiről semmit nem tud de biztos jó volt, ez egyfajta attitüd.
én általában ki szoktam szállni a trianon vitából mert nem tudok 100%osan állást foglalni, több határon tuli haverom is van, a gimnáziumunkba sokan jártak.
csak annyit szoktam mondani: trianon előtt magyarország lakossága 18 millió fő volt, de ebből csak 54% magyar (1880ban csak a lakosság 45%a volt magyar), a többi a mi keretink között tartott etnikai kisebbség volt, tulajdonképpen a térség egyik legszéthúzóbb és kvázi “elnyomó” állama voltunk. Trianon után a lakosság 7 millió fő volt, de ennek 90%a magyar maradt. Erről a tényről nem szoktak a revizionisták beszélni. Vagy mégiscsak az elvesztett ásványkincseket meg egyéb értékeket sajnálják, nem az embereket?
2006. June 6., Tuesday 18:39
nemtom, sztem a nem-emlekezes ugyanolyan rossz mint a tulzott megemlekezes.
2006. June 6., Tuesday 18:49
Dír TRN!
Kezd megjelenni előttem a jellemrajzod. Miért bassza a csőröd, hogy egyesek megemlékeznek erről? Nem érthet mindenki egyet a nagy The Tornadoval, és ez így is van rendjén. Az, hogy Mo. a vesztes oldalon állt… na és? Miért baj az, hogy nem süllyedtünk le Románia színvonalára, akik addig váltogatták az oldalt, amíg a győztesre nem kerültek?
Ha most a polgári oldal nyerte volna meg a választásokat, akkor meg te nyavalyognál és sírnád vissza a korábbi állapotokat.
Nekiállhatnék anyázni, de abból csak a szokásos “anyád-te anyád te komcsi-rohadt antiszemita” vita keveredne, amit meg valszeg senki nem akar. Erről ennyit, a Hungaronépnemzeti-s post után ismét nem bírtál magaddal és szűklátókörödről tettél tanúbizonyságot…
2006. June 6., Tuesday 18:50
Örökzöld téma.
2006. June 6., Tuesday 19:36
Ha valaki megemlékezik Trianonról, akkor azt nem teheti revizió nélkül? A múltkor egy bulin annyi idő után végre volt valaki, aki megkérdezte, hogy miért van a táskámon Nagymagyarországos kitűző. Attól mert kint van nem szeretnék kiírtani minden románt, meg visszafoglalni tankokkal a Felvidéket.
Pusztán arra emlékeztet, hogy van egy nép a vilgágon, akiknek egy része nem élhet az anyaországban, és mivel engem az a szerencse ért, hogy magyar állampolgár lehetek (velük ellentétben) felelősségem van érettük is.
És Június 4-én nem tervezgettünk semmilyen hatalomátvételt, csak egy percre meg fordult a fejemben, hogy mi is történ 1920-ban a Kis Trianon palotában.
Akit egyébként érdekel, hogy pl az olyan embereknek mint én mit is jelent a hazszeretet, az hallgassa meg a Kaukázus együttes Lángostejföl című számát. (legálisan letölthető honlapjukról : http://www.kaukázus.hu )
És olvassa hozzá a “Saját mozgás” menüpont alatt az “amikor az ember” kezdetű bejegyzést. (A zenekar egy kicsit kommunista, de attól még nagyon igazuk van, és bár nagyon messze állnak tőlem, ezt azért elég rendesen odatették…)
2006. June 6., Tuesday 19:37
Szerintem a nagymagyarországos autómatricások biztos megemlékeztek róla.
Egyetértek amúgy, de amit nagy kezdőbetűvel kell írni, azt tényleg úgy kéne írni.
2006. June 6., Tuesday 19:41
#4.
Szerintem a post eppen azt kerdezi elsosorba hogy miert, ami engem is nagyon erdekelne anelkul, hogy igy latatlanul eliteljem oket megha nem is ertek veluk egyet.
Ha pedig hideg fejel vegigolvasod a sajat hozzaszolasodat akkor latnifogod a sajat jelemrajzodat is….
pl:
TRN: “Alapvetően nem azzal van a baj, ha valaki megemlékezik egy ilyen eseményről”
Zsu: “Miért bassza a csőröd, hogy egyesek megemlékeznek erről?”
Legalabb elolvastad (felfoghatad) volna a postot….
2006. June 6., Tuesday 20:01
A “Nagy Magyarországot” mint szimbólumot, én betiltanám, rengetek országnak sértő, főleg úgy, hogy annak a megadott, már szabad független országnak jogtalanul “birtokoltuk” egy részét, ráadásul, mi küzdöttünk mindig (megjegezem kurva sok sikerrel) a nagy magyar függetlenségért, miközben leszartuk más nemzetek jogait. (pl. Horvátország)
Erdély? Hmm, necces szitu, nekem is sok ismerősöm él ott, de ha egy kicsit átlapozzuk a töri könyvet át kell gondolnunk, hogy miért is akarjuk mi annyira magunknak, ezt az egykor autonóm fejedelemséget, amely még arra a kis időre is amíg az Osztrák-Magyar Monarchia (megjegyzem nem Magyarország) része volt, akkor is csak mint Uniós társ az országunkkal. (x. pont a 12-ből: UNIÓ Erdéllyel)
A másik, hogyha mi itt, úgy döntünk mint hatalmas, és meghatározó gazdasági nagyhatalom, hogy mi már pedig megadjuk a határon túli magyaroknak a kettős állampolgárságot, akkor abba aztán semmi beleszólása nem lesz az EU-nak, Romániának, és ezeken kívül még sorolhatnám, a nemzetközi szerveket melyeknek tagja vagyunk.
Még mindig hősiesen “küzdünk” itt az EU hajnalán az elvett területekért, amivel csak a kint élő magyarok beilleszkedést, beolvadását, hátráltatjuk (úgy is ez lesz, vagy előbb vagy utóbb) ezzel nehezítve az ő helyzetüket, mindezt azok után, hogy a hősies revíziós törekvéseink miatt felelősek vagyunk a II. Világháború kitöréséért. Képtelenek vagyunk kiheverni egy majdnem egy évszázada történt, a háborúkban való részvételünkért megérdemelt büntetést. Nem utal ez nagyfokú felelőtlenségre, és primitívségre?
Milyen érdekes, a burgerlandi, szlovéniai, és horvátországi magyarok kevésbé tepernek a kettős állampolgárságért, mint a Szerbiában és Romániában élők. Sírunk, a sok munkanélküli, és az alacsony életszínvonal miatt? Bravó intézzünk el még gyorsan, 5 millió munkanélkülit, akkor 20 évre tényleg el lesz intézve minden (de nagyon rendesen) ebben az országban.
Teperünk, hogy elfogadjanak minket, közben meg nem fogadunk el másokat. Mintha újból divatba jött volna a zsidózás, de az arabokat szeretjük, igaz, hogy néhol irtják egymást, és minket is, de az nem baj, a lényeg, hogy legyen ürügy szidni a zsidókat.
Emberek itt van az EU, ki törődik már a “nemzeti értékekkel”, pozitív példaként az USA (aminek anno sikerült hadat üzennünk) mely a világon az egyetlen szuperhatalom, mi meg verjük magunkat a nagy nemzeti öntudattal, amivel kurva sokra mentünk a történelmünk során.
Bocs ha megsértettem valakit, de nekem ez a véleményem, ez gyűlt össze bennem az ezt és ehhez hasonló témákat olvasgatva.
véleményem
U.i:
Fasza a blogod Tornado (ezt egy olyan embertől hallod, aki nem különösebben komálja a blogokat :))
2006. June 6., Tuesday 20:04
Igazandibol ennek az egesznek arrol kene szolnia, hogy el hatarainkon tul is x millio magyar, akikrol gyakorta elfelejtkezunk. Rajtunk kivul valahogy minden orszagban termeszetes, hogy ahogy lehet, segitik a hatarokon tulra szakadtakat (Romaniatol Torokorszagig), mi meg ezt sem merjuk felvallalni, es rogton elkezdunk revizionistakkal meg nacikkal riogatni ilyen esetekben.
Nekem a nagymagyarorszagos matricarol az jut eszembe, hogy az orszaghatarainkon tul is elnek rokonaim, ismeroseim.
2006. June 6., Tuesday 20:37
Miért van az hogy a világ bármely országában teljesen természetes dolog, hogy az ország területeiről nem feledkeznek meg?
pl. Matisyahu – Jerusalem (egyébként egy elég jó
{Chorus}
Jerusalem, if I forget you,
fire not gonna come from me tongue.
Jerusalem, if I forget you,
let my right hand forget what it’s supposed to do.
In the ancient days, we will return with no delay
Picking up the bounty and the spoils on our way
We’ve been traveling from state to state
And them don’t understand what they say
3,000 years with no place to be
And they want me to give up my milk and honey
Don’t you see, it’s not about the land or the sea
Not the country but the dwelling of his majesty
{chorus}
Rebuild the temple and the crown of glory
Years gone by, about sixty
Burn in the oven in this century
And the gas tried to choke, but it couldn’t choke me
I will not lie down, I will not fall asleep
They come overseas, yes they’re trying to be free
Erase the demons out of our memory
Change your name and your identity
Afraid of the truth and our dark history
Why is everybody always chasing we
Cut off the roots of your family tree
Don’t you know that’s not the way to be
{chorus}
Caught up in these ways, and the worlds gone craze
Don’t you know it’s just a phase
Case of the Simon says
If I forget the truth then my words won’t penetrate
Babylon burning in the place, can’t see through the haze
Chop down all of them dirty ways,
That’s the price that you pay for selling lies to the youth
No way, not ok, oh no way, not ok, hey
Aint no one gonna break my stride
Aint no one gonna pull me down
Oh no, I got to keep on moving
Stay alive
{chorus}
2006. June 6., Tuesday 20:52
ferinczjoci neked van történelemböl érettségid ? ajánlom a gimnáziumi törikönyvek mind a 4 példányát ujraolvasásra. ennyi hülyeséget még sose hallottam ebben a témában. bazdmeg nem tudok csak 1 sort kiragadni. az egész ugy faszság ahogy van.
ja torn ennél a postnál már tényleg nincs lejjebb.
2006. June 6., Tuesday 21:30
A nacionalizmus őszintén szóval egy elég szar dolog. Az rendben van, hogy megemlékezünk nagymoról meg minden, de nézd hova vezet a dolog. Amerikában “God Bless America” szövegekkel áll elő egy fasz elnök – az egész nemzet sír a TV előtt. És mennek Irakba.
2006. June 6., Tuesday 21:33
akos87: a kaukázusnak van egy olyan száma is ,hogy dj trianon
2006. June 6., Tuesday 21:39
És igen, idáig fajultunk, mikor van, aki kijelenti, hogy szar dolog szeretni a hazát… Én kérek elnézést.
2006. June 6., Tuesday 22:04
Elbuktuk, ez van. Az EU megoldja majd az ilyen problémákat, akkor majd mehetsz bárhova bármit csinálni.
2006. June 6., Tuesday 23:27
lehet, hogy a nagymagyarok ezert a kijelentesert most megkoveznek, de a szekelyek nem magyarok. ok egy magyar anyanyelvu, amde a magyartol fuggetlen nep, mindig is az volt.
szerintem egyezzunk ki abban, hogy a szekelyek kapjanak autonomiat. a romanok majd biztos horognek egy ideig, dehat ebul szerzett joszag ebul vesz el (igaz ez a magyar tengerpartra is).
2006. June 6., Tuesday 23:29
max: a székelyföldi autonómia lenne a legjobb megoldás!
2006. June 7., Wednesday 0:15
a hozzászólásokhoz két apróság:
- a magyar kisebbségi politika a kor leghaladóbb, “legliberálisabb” (a szó akkori, még pozitív értelmében) kisebbségi politikája volt.
- a nacionalizmus csak nálunk bűn. A svédek például büszkék arra, hogy svédek. De mi annyira liberálisak vagyunk, hogy a saját zászlónkat is szégyeljük és rögtön bunkótablóköcsögmiépes akinél magyar zászló van. Merjük szarok (~kicsik) lenni.
2006. June 7., Wednesday 0:46
soook sook retard
szarni rá, rég vót pont
2006. June 7., Wednesday 1:06
A székely szóról mindig a székelykáposzta jut az eszembe. Az finom. A n.m. matrica helyett a lámpát figyelem a pirosnál.
2006. June 7., Wednesday 1:17
lehet, hogy a 16 evnyi kulturalt es fejlett politikanak koszonhetjuk a zaszlolengeto sztereotipiat? komcsizzatok le, de en mar evek ota nem vagyok hajlando kokardat tuzni magamra az eredeti jelentesenek kiforditasa miatt.
2006. June 7., Wednesday 1:28
Na most pontot teszek.
2006. June 7., Wednesday 4:35
első gondolat: klasszikus hypefelhúzó post.
1, fogj egy kérdést ami viszonylag sok unatkozó átlagembert mozgat
2, állj a másik oldalra és fikázd szét
3, dörzsöld a tenyeredet mert megmondtad.
kisagy mondja:
kevesen élnek ebben az országban akik vissza tudják vezetni az Őseiket az árpádházig (ha reálisan belegondolsz kb. mohácsnál megbukik az egész családfa, aztán maga a tézis is). de nem tagadom, kiváló unaloműző flesselni a multon nagymuterral egy kv mellett, és közben magadban gondolkodni azon hogy milyen kemény volt a dédfater akinek azért szúrták fel az osztrákok a fülét mert nem hitték el hogy süket, aztán amikor elvették az erdélyi birtokot tőle megölte az első francia tisztet akit meglátott, büntetésül belelöttek a saját kertjében gépágyuval. de túlélte, és budapestre költözött új életet kezdeni…
DE teljesen értelmetlen erre bármilyen mennyiségű agykapaciátst ráeröltetni, egyrészt mert már megtetted az iskolában, másrészt a jövő sokkal jobban izgat és ha arra koncentrálsz, _talán_ szépen lassan megtalálod az értelmét.
ha meg lusta vagy keresni, és csinálni azt ami jó. ne rázd a ketrecet mert szétesik és megöl, állj be sorba és várd a megváltót vagy akassz le magadnak egy példaképet és élj szépen nyugodtan ahogy talán érdemes :o
a lényeg számomra hogy ne pörögj, kattogj, azon ami volt bőven elég tudni. csak szétszed agyilag, és elvonja a figyelmedet arról hogy mi lesz.
sorry a hosszú kommentért, éppen családfát készítek és tele a fejem ilyen dolgokkal :)
( http://galaczy.com :)
- te, mi lett volna ha.
- hát, akkor nem lett volna.
- ja.
bőven elég :)
2006. June 7., Wednesday 9:34
én azon szoktam agyalni, hogy miért vagyunk kiakadva, amikor külföldiek nem vágják, hogy merre van magyarország és mekkora egyáltalán, amikor mi magunk se tudjuk.
- mi az ott az autód hátulján?
- hát magyarország.
- az nem kisebb?
- de, de ez az igazi.
stb. továbbgondolod.
szóval talán nem kéne kommunikálni kifele is azt a hülyeséget, amit belül úgyis látunk/tudunk. (képviselünk.)
2006. June 7., Wednesday 10:23
revizionista gondolatok – az gáz.
a nagy magyarország matrica sztem nem gáz.
fogjátok fel a kettő nem ugyanaz! lehet, hogy valaki szeret arra emlékezni, hogy valaha akkora volt az ország – de ez nem zárja ki azt, hogy tudatában van jelen pillanatban annak, hogy most mekkora valamint, hogy ez így is marad.
80-90 éves sérelmeken nem kéne ennyire bánkódni. megemlékezni kell róla, sőr mi több, tanulni, levonni a konzekvenciákat stb. És nem megint egymásnak ugrani, hoyg te rohadt trianontagadó, te revizionista, te k… te zs…
PONTOSAN ezt csinálták mindg is a “magyar nagyurak” összefogás nuku, mindig a saját honfitárs füve volt zöldebb, aminek a vége az, hogy 2-3 részre szakadt az ország (nem, nem rám, a gyulára és az ottóra…)
És PONTOSAN ezért is basztunk rá mindig, semmiféle együttműködésre nem képes a magyar, ha politikáról van szó.
(Hogy a mérleg egyenesbe billenjen valamicskét, katasztrófa és egyéb vészhelyzetben azért más a kép, ott szívesen segítünk egymásnak, pénzzel, ruhával, homokzsáklapátolással. De ha lement az ár, akkor mindenki visszatér a jobbos-balos tematikához.
Bocs a kicsi offolásért – nekem ez jutott eszembe a posztodról.
2006. June 7., Wednesday 12:16
en nem ertem, hogy miert kell nmo-abrat rajzolni, kituzni, mutogatni. ettol nem fogsz jobban megemlekezni semmirol, nem lesz jobb a lelkednek, hogy mindig a nagyobbik rantotthust latod, meg folyamatosan emlekezel ra. az nem volt a tied soha. (vagyis, nem a tied volt.)
ez kb. olyan, mintha elvennek a fater ferrarijat, adnak helyette egy daciat, es a gyerekeim meg majd minden evben megemlekeznek errol az egeszrol.
a “buszke vagyok, hogy magyar” erzesnek semmi koze ehhez. akkor leszek buszke ratok, magamra, ha sikerul letenni valamit az asztalra, ha nem csak a folyamatos faszkodas lesz itthon, ha nem dobaljak el az utcan a csikket stb.
2006. June 7., Wednesday 13:08
Az a gáz, hogy sokan mennyire elítélik azt, aki visszaemlékezik a múltra. Hol fáj az, ha néhány ember felvonul, megkoszorúz egy emlékművet, netán vetítenek néhány filmet a témával kapcsolatban? Annyira azért csak nem szégyen a magyarság.
Mellesleg tamas, ha muttert atraknak egy masik varosba, ahol fater tizevente egyszer ha lathatja, akkor valoszinuleg emlekezni fognak ra a gyerekeid.
cooler: jelezném csehországban anno a csehek aránya 46% körül alakult. Ott miért nem szabdalták úgy a határokat, hogy 90%-os tisztaság legyen?
2006. June 7., Wednesday 13:09
http://www.mult-kor.hu/cikk.php?article=13911
Egy érdekes cikk arról, hogy miért ilyen a társadalom megítélése az üggyel kapcsolatban. Sokan azt hiszik, hogy ez egy igazságos lépés volt, aminek mi voltunk a szenvedő alanyai, holott csak a győztes hatalmak kicsinyes osztozkodásáról volt szó.
Mindenesetre a 40éves kommunista diktatúra sikeresen átmosta az emberek agyát. Gratulálok.
2006. June 7., Wednesday 14:38
az elso vilaghaboru kitorese a kovetkezo keppen nezett ki: a szerb nacionalista kormany merenyletet szervezett az osztrak magyar monarchia tronorokose ellen, amely merenylet sikeres volt. a valasz az osztrak magyar monarchia haduzenete volt szerbianak. de most lapozzunk kicsit elore a tortenelem konyvben. egy orszagoktol tobbe kevesbe fuggetlen terrorszervezet sikeres merenyletet hajtott vegre a world trade center ellen. cserebe use hadat uzent afganisztannak, sokszor annyi eletet elvevo hadjaratot folytatott, majd iraknak, es most iran a soros…
2006. June 7., Wednesday 14:56
jár a szám, de csak púzásszag jön ki belőle
#20, gratulálok fasza gyerek vagy, a nevedet se mered kiírni
#29, teljes mértékben egyet értek
2006. June 7., Wednesday 16:51
pina
2006. June 7., Wednesday 18:35
#6 / akos87: a trianoni bekediktatumot a Nagy Trianon palotaban irtak ala a Simonyi-Semadam Sandor-kormany kuldottei: Drasche-Lazar Alfred rendkivuli kovet és Benard Agoston, nepjoleti miniszter. csak hogy a helyere keruljon.
2006. June 7., Wednesday 18:57
salander: igaz, bocs.
2006. June 7., Wednesday 22:10
a borisznak van igaza!
2006. June 8., Thursday 12:20
szerintem tapsoljatok ;]
a gond az, hogy itt nem Trianonról van szó igazán, hanem hogy így akarnak egyesek különbözni. mintha “ember vezeti” matrica lenne a verdán, meg ilyenek. a történelmet meg mindig a jelen politikája határozza meg, ahogy Napóleon fogalmazott: az elfogadott hazugságok összessége.
2006. June 8., Thursday 16:13
#19 “De mi annyira liberálisak vagyunk [...]”
lol.
2006. June 8., Thursday 17:59
Nekem egyszer a történelemtanárom mesélte, hogy mikor utazott Ausztriában a vonaton, egy kislány megkérdezte a nagymamájától, hogy merre van Erdély. Erre a nagyi nagyjából behatárolta, majd hozzátette:
-Egyszer ez is a miénk volt!
2006. June 8., Thursday 19:44
#37: laze hozzászólásában nagy igazság van…és ez tényleg egy valós probléma, sajnos egyáltalán nem lol…
2006. June 8., Thursday 22:01
#19: “- a magyar kisebbségi politika a kor leghaladóbb, “legliberálisabb” (a szó akkori, még pozitív értelmében) kisebbségi politikája volt.”
a problema ezzel csak az, hogy mar 1848-ban megmondtak a magyarok, hogy az orszagban egyetlen politikai nemzet van a magyar. erre a kisebbsegek politikai koncepcionak a sajat nemzetallamok [!] megalakitasat tuztek ki, szemben az osszetakolt Monarchiaval, [ha belegondolsz a magyarok is szivesen szabadultak volna az osztrakoktol, vajon miert?] ha a magyarok erre nem “europa legliberalisabb kisebbsegi politikajaval” valaszoltak volna, hanem osszeraktak volna egy magyar nemzetallamot a politikai nemzet kore, akkormost valszeg Apponyi Albert voros terkepeben elnenk. de ez megint spekulativ.
2006. June 8., Thursday 22:12
Hát nem tudom…Ahogy már itt is szó volt róla, a történelem pont nem az a tudomány, ahol van értelme annaka kérdésnek, hogy “mi lett volna ha”…
2006. June 8., Thursday 23:08
http://inebhedj.hu/?m=1&p=20
2006. June 9., Friday 3:44
amugy talalkoztatok olyan angollal peldaul, aki olyan matricat ragaszt a kocsijara, amin fel van tuntetve az osszes gyarmatuk, amit elvettek toluk?
2006. June 9., Friday 11:22
ugytudtam nemetorszag kezdte a haborut es magyarorszagot csak belekenyszeritettek es mellesleg magyarorszag 2/3 teruletet vesztett nemetorszag meg kevesebb mint 1/3
dehat aki mar a gimiben tudta h egyszer nagy dezajner lesz es nem figyelt torioran az igy jar:*
2006. June 9., Friday 12:12
litch: ausztria volt az, nem dajcsland
2006. June 9., Friday 13:34
#44 / litch: megcsak nem is Ausztria… az elso vilaghaboru azzal kezdodott, hogy az Osztak-Magyar Monarchia hadatuzent Szerbianak. [megemlitenem meg, hogy Nemetorszag 2/3 reszen nem eltek kisebbsegek, hiszen ok pont arra hajtottak mar az 1800-as evekben, hogy a nemet egyseg kereteben egy birodalomban egyesuljon az osszes nemet [- Ausztia]]
megjegyeznem meg, hogy Torokorszag teruletenek 75%-at csatoltak el a haboru utan [pedig ok aztan kemenyen a fobunosok ugye?]… bar ez egy hosszabb tortenet.
mindazonaltal tenyleg igy jar, aki nem figyel a torioran.
2006. June 9., Friday 13:53
magyarország üzent hadat elsőként…
a liberális kisebbségi politikáról meg annyit, hogy az 1900-as évek
elején született például egy törvény, mely előírta a királyság
területén az összes településnév magyarosítását…
2006. June 9., Friday 16:42
Június 5-én, vasárnap, a versailles-i Trianon palotában mintegy 1000 magyar ember tüntetett a 86 évvel ezelotti békediktátum ellen.
Latott valaki valamelyik csatornán beszamolot?
2006. June 10., Saturday 0:22
nagyon sokat van emlegetve a liberalis szo.
ez nem azt jelenti, hogy kopjuk le azt, akinek mas a nezete (teszemazt nagy magyarkodo). pont az ellenkezoje: ezek az eszmek (tobbek kozott) a toreranciarol szolnak: ha nem is ertesz egyet a masik fellel, tartsd tiszteletben a velemenyet.
2006. June 10., Saturday 4:42
reginaldo (47)
Magyarország nem üzent hadat, lévén ilyen önálló ország nem létezett. Az Osztrák-Magyar Monarchia üzent hadat, a magyar miniszterlenök kifejezetten nem akarta ezt.
A liberális kisebbségi politika az a XIX-ban volt sajnos, a 900-as évek elején már soviniszta volt a magyar uralkodó réteg. Pontosan úgy, mint a román, szlovák, stb. Elfelejtetted hozzátenni, hogy a 920-as években volt szlovák, román törvény, ami minden falu (beleértve a magyarok által lakottakat is) nevét szlovák, román nyelven volt kötelező írni. Sőt, csaknem egészen a mai napig…
salander (44):
Törökország területének 2/3-át nem csatolták el. Palesztínát, Szíriát, Irakot, stb. nehezen lehetne Törökoszág részének nevezni. Azok a Török Birodalom részei voltak.
salander (43)
Te tényleg ennyire nem gondolkozol? Milyen gyarmatunk volt nekünk? Kolozsvár, Szabadka, Nagyvárad magyar gyarmat volt? Gábor Áron, Bólyai, Ady gyarmati elnyomó volt?
salander (40)
“mar 1848-ban megmondtak a magyarok, hogy az orszagban egyetlen politikai nemzet van a magyar. erre a kisebbsegek politikai koncepcionak a sajat nemzetallamok [!] megalakitasat tuztek ki” Tessék? A magyarországi szerbek és románok saját nemzetállamot akartak, és a magyar 48-as törvények után?
“a magyarok is szivesen szabadultak volna az osztrakoktol, ”
Ezt hol olvastad? A magyar 1848 nem osztráktól való elszakadásért indult, hanem az alkotmányos királyságért (Habsburg!). A trónfosztás elfogadása egyáltalán nem volt általános. A közös monarchia alatt a függetlenségiek végig kisebbségben voltak.
———————————————————-
A magyar nacionalizmus miatt nem kellene a környező országok nacionalizmusainak ostobaságait és önkényét elfogadni.
Egyformán szánalmas a mélymagyar melldöngető, meg az aki egy nagymagyar matricára egyből mélymagyar nacionalistát kiállt.
———————————————————-
Trianon iszonyatos és kegyetlen dolog volt. De már múlt idő. Nem felejtjük, és különösen nem felejtjük azokat, akiket elszakítottak. De nem ez az életünk legfontosabb problémája.
2006. June 10., Saturday 19:02
Ritka seggfejek vannak a világon…………………
Tornádó!
A nagyapád és az őseid szégyenlik, hogy az utóduk vagy……….
2006. June 10., Saturday 23:50
#50 : Dr.Minorka: “Törökország területének 2/3-át nem csatolták el. Palesztínát, Szíriát, Irakot, stb. nehezen lehetne Törökoszág részének nevezni. Azok a Török Birodalom részei voltak.”
ugye feltunt hogy ez kb ugyanaz, mintha aztmondanad, hogy igazabol Erdelyt, a Felvideket meg a Vajdasagot nehezen lehet Magyarorszag reszenek tekinteni, mert igazabol az Osztrak-Magyar Monarchia reszei voltak… akkor miert is sirunk Trianon miat, mi koze az egesznek Magyarorszaghoz? :D
2006. June 11., Sunday 3:31
Salander!
Ha nincs mit mondanod, csak ordító ostobaságot, akkor nem kellene mondanod semmit. Irak vagy Arábia meghódított tartomány volt, és nem Törökország része. Amikor az első világháború után Dél-Tirol Olaszország része lett, az Ausztria vesztesége volt, Galícia Lengyelországhoz csatolásával viszont nem lett Ausztria kisebb. Marosvásárhely, Kassa nem magyar gyarmat volt, hanem a hazánk része.
2006. June 11., Sunday 11:45
jaj. amit meghoditunk es par szaz evig a birodalmunk resze, az igazabol nem is tartozik hozzank… varj… akkor Kassa miert az is hozzank tartozott jo darabig, de varjal: ja ezt ignoralni kell… :D mas orszagoknal a kibicnek semmi nem draga mi? :D
2006. June 11., Sunday 12:49
salander!
Abban a szomorú ostobaságban amit összehordtál a “hozzánk” a Török Birodalmat jelenti, és nem Törökországot. Atatürk nem Bagdadért harcolt, hanem Anatóliáért (él bennem a halvány remény, hogy esetleg tudod, hogy most miről beszélek). Kassa nem hozzánk tartozott, hanem a hazánk része volt (és nem jó darabig, hanem 1000 évig). Meghódítottuk, mint ahogy a németek hódítás útján szerezték Berlint, az osztrákok Bécset, a románok Bukarestet, a szerbek Belgrádot, a görögök Athént, a csehek Prágát, amerikaiak New Yorkot satöbbi.
Asszem neked megszavazhatunk egy “Túrista vagyok” feliratú trikót.
2006. June 11., Sunday 15:47
salander, ne égesd magad.
buta vagy.
2006. June 11., Sunday 17:07
pontosan tisztaban vagyok vele, hogy Ataturk csak Anatoliaert harcolt. “bar ez egy hosszabb tortenet.” visszautalnek…
nem erted meg a posztom lenyeget, azt velelmezem, hogy a Torok Birodalomnak pontosan ugyanugy fajt Perzsia elvesztese, mint nekunk Erdely… csak Ataturk lathatoan tullepett rajta es nem indult meg a “mindent vissza”, mint nalunk. ertheto?
gerr: lol :D
2006. June 11., Sunday 17:22
salander: jah nem indult meg persze…helyette kiírtották az örményeket hogy legyen hely…
2006. June 11., Sunday 17:46
ezzel parhuzamosan mi is csinaltunk a revizionizmus mellett erdekes dolgokat a ket haboru kozott… lasd a zsidotorvenyek meg a folytatasa.
2006. June 11., Sunday 18:04
salander, kínos amit művelsz.
trendibben fogalmazva: gáz.
mégtrendibben: lol
2006. June 11., Sunday 18:32
gerr: dr. minorka veled szemben ismeri a magyar tortenelmet max a gondolatmenetem nem ment at neki es nem ertunk egyet, hogy kotelezo-e, hogy fajjon Trianon illetve, hogy a magyarok mentalitasanak volt-e koze hozza, hogy kialakult. de te csak egy n00b vagy :] kosz
2006. June 11., Sunday 19:32
“nem erted meg a posztom lenyeget, azt velelmezem, hogy a Torok Birodalomnak pontosan ugyanugy fajt Perzsia elvesztese, mint nekunk Erdely…”
1. A Török Birodalomnak nem fájt Perzsia elvesztése, mert sosem volt a része. Amennyiben mondjuk Szíriát (Palesztínát, Arábiát stb.) mondanánk, akkor annak az elvesztése azért nem fájhatott a Török Birodalomnak, mert ezek elvesztésével nem volt már Török Birodalom.
2. A töröknek lehet hogy nem tetszett ezeknek az országoknak az elvesztése, de világosan nem ugyanaz, mint ha Anatóliát (saját hazájukat) vagy annak egy részét vesztették volna el. Atatürk Izmirért küzdött és nem Aleppoért, vagy Jeruzsálemért. Atatürk kifejezetten a mindent vissza elvét vallotta, csak ezen nem a Török Birodalmat, hanem Törökországot értette. Nem hiszem, hogy a legvadabb magyar irredenta az Osztrák-Magyar Monarchiát akarta volna visszaállítani (ez felel meg a te Török Birodalmadnak.)
3. “kotelezo-e, hogy fajjon Trianon”
Nem kötelező. Az se kötelező, hogy a Himnusz, vagy a Nemzeti Dal jelentsen neked valamit.
4. ” magyarok mentalitasanak volt-e koze hozza, hogy kialakult”
speciel én ilyesmit nem mondtam, sőt kifejezetten az ellenkezőjét mondtam (csak nem a mentalitásról beszéltem, henem a magyar uralkodó osztályokról). Abból az igaz tényből, hogy a magyar uralkodó osztályok ostobasága IS oka Triannonak, hogyan következik az, hogy Trianon (és mindaz, amit jelent) érdektelen?
4.
2006. June 11., Sunday 20:26
Dr. Minorka: 1-2. elfogadhato, amit mondasz :]
3-4. tokeletes valasz :] sztem ettol kezdve nincs vitank egymassal.
ha azt erted volna ki a szavaimbol vagy pillanatnyi elmezavaromban azt irtam volna, hogy “Trianon (és mindaz, amit jelent) érdektelen”, akkor tevedtem illetve pillanatnyi elmezavaromban hulyeseget irtam. nekem csak azzal van problemam, ha vki elvarja a masiktol, hogy olyan dologgal legyen kotelezo foglalkoznia, amihez semmilyen kotodest nem erez. [pl. ne kuldjon senki templomba, ha nem akarok... ne kelljen a Holocaustra emlekeznem, ha nem akarok... ne kelljen hallgatnom a rinyalast, hogy kinek a partja nyert, nem nyert... stb, de gondolom ez respektalhato... cserebe en sem kopom le, aki templomba jar...] elni es elni hagyni. :] vitazni tortenelmi felelossegrol lehet nyugodtan, azt elvezem. meg vitazni is amugy.
2006. June 12., Monday 17:31
nem szoktam ezt az oldalt olvasni csak egy cimboram mondta hogy itt ilyen van szoval tornado az olyanok miatt olyan ez az orszag amilyen mint te vagy huzz haza izraelbe te nyilaskomcsi partkatona mert elkapunk meg olvass tobb tortenelemkonyvet nem vagy magyar
2006. June 12., Monday 18:42
eztnem: azaz, jólmegmondtad neki!! nyilaskomcsi pártkatona :):)
te amúgy ilyen okos lehetsz :)
2006. June 19., Monday 12:32
Hát őrületes mi folyik itt…
De mélyebbre nézve:
A XIX. sz. végére az egymásal vetélkedő “születő” és meglévő nagyhatalmak közötti viszonyok/ellentétek (USA, Anglia, Franciaország, Oroszország., Japán, Németország) előrevetítették a háború elkerülhetetlenségét. Pont a németek nem erőltették a háborút, ellentétben a balkáni orosz “pánszláv” nacionalista izgatásal (ennek köszönhető a háborút kirobbantó merénylet – melyet orosz ügynökök segítettek) , az USA-át és az europai hatalmakat zavarta a németek rendkivül gyors erősődése, keleten pedig a japánok terjeszkedtek igyekezvén bebiztosítani a térségbeli dominanciájukat.
Ezek után ha valaki tudni szeretné mi is vezetett az I. világháború kirobbanásához (ennek következménye a II. WW) az vegye a fáradtságot és különböző forrásokat igénybe véve legyen szíves olvasson utána témának – lehetőleg több oldalról (gazdasági/politikai/történelmi) megközelítvén a kérdést.
Na még annyit az elcsatolásokról, hogy pl. a horvátok (akiket egy hozzászóló szerint 1000 évig terrorizáltunk) népszavazás esetén valószínűleg ugyanugy szavaztak volna mint a Soproniak.
A határon kivül maradt magyarok száma és fentebb említett adatok nem következetesek.
Az elcsatolt területek és a rajta lévő minden érték az “új államok” tulajdonát képezték, a háborús jóvátételt pedig a megmaradt vagyonából kellet fizetnie az országnak.
Ezek után ha valaki megkérdőjelezi e szerződés katasztrófális mivoltát annak tényleg csak egy TURISTA matrica jár a homlokára, nem állampolgárság…
Ja, az USA azota is fürdik a “dicsőségben” miközben a szart már akkor is kavarta (persze a saját érdekei voltak a napirenden – nem a “világbéke”), de segíteni nem segitett….
Üdv…
2006. June 19., Monday 18:14
ennyi köcsögöt!
2006. June 23., Friday 4:45
Szerintem ezeken olyan hülyeség agyalni… Sokkal célszerűbb lenne, ha az egyéni javakat figyelnék az emberek, és nem az “ország javát”, mert az országnak járó javak, azok úgy is csak a vezetőket illetik meg és nem az egyszerű embereket. Nem hiszem, hogy annyira szarul élnénk most, tehát azért csak kiheverte az ország ezt a sok veszteséget. Útlevél nélkül tud mindenki kimenni az Adriára, ha akar, ásványkincset pedig az ilyen import-export lófaszokkal úgy is megoldják, akiknek ez a dolga.
Ha meg ennyire ég a magyarokban a nemzeti öntudat, akkor meg miért segít az anyaország azoknak a határon túl élő magyaroknak, akiket megvernek pl.? Vagy miért nem adtuk meg nekik az állampolgárságot? Ha a kocsijára ragaszt az ember egy matricát, attól még nem változik meg semmi. Amúgy is úgy hallottam, hogy Erdély próbál már autonómiát kicsikarni, ehhez képest a médiában erről egy szó sem esett, és senki nem segít nekik. A cserbenhagyás nem épp a szeretet jele.
2006. June 23., Friday 4:47
Hopsz, elbasztam egy mondatot… Így lenne helyesen:
Ha meg ennyire ég a magyarokban a nemzeti öntudat, akkor meg miért nem segít az anyaország azoknak a határon túl élő magyaroknak, akiket megvernek pl.?
2006. June 27., Tuesday 13:37
Dr. Minorka kosz, azabaj sok az onjelolt tortenesz
2006. July 6., Thursday 10:19
A sok gyengeelméjűnek (tisztelet a kivételnek) és a legelső “firkálmány” írójának: Na idefigyelj, először tanulj meg helyesen írni, mert ahogy te mondanád: “gecire rohadtul kurvára kibaszott-kínos és égő” ha egy ilyen levelet valaki (mégha név nélkül is), de a nyilvánosság elé tár!!!!!Másodszor: Mondja már meg nekem valaki, hogy mért kínos Nagy Magyarországos pólóban járni és terjezsteni az emberek között, hogy igenis vállalni kell a magyar identitást?Nincs abban semmi szégyellnivaló ha valaki magyar. Büszkének kell lenni rá, nem pedig ilyen nyomorult blog-okat firkálni mint az 1. valaki-olyan nyilvános helyekre mint az Internet!Mi a fenét szégyellsz azon hogy magyar vagy???? Illetve bocs, te sokkal kevésbé vagy magyar, mint azok akik Nagy Mo.-os autós matricát vagy Justice for Hungary-s pólót hordanak.Ha nem tetszik, fogod magad és kimész ebből az általad “geci kínos”-nak titulált országból!Ilyen felfogással senki nem fog tartóztatni!Régen a hazaárulók voltak ilyenek…
2006. October 16., Monday 8:10
Lehet, hogy elmondtak, de azert leirom.
Az egesz nagymagyarorszagosdi (merthogy mara mar nem tobb egy perverz jateknal) nem szol az emberekrol.
A politika egyik oldala a hatarontuliakban a szavazatot latja, a masik a potencialis munkanelkulit. Akik reviziot akarnak, azok beszeljek meg Slotaekkal, hogy mondjanak le komplett Szlovakia fuggetlensegerol, amihez pedig joguk van. Erdelyben mar csak a lakossag 20-25%-a magyar, valamivel tobb roman van, es jelentos a cigany kissebbseg. Kell nekunk Erdely? Egy fraszt, inkabb a hulye nepszavazosdi es a cirkuszok helyett tamogatni kellene oket, segiteni a tovabbtanulasukat akar anyanyelvukon is. Ez segitene rajtuk, a kettos allampolgarsag, szavazza’ itt az nem.
2006. October 17., Tuesday 19:15
Igazából elég jó megoldás lett volna, ha Erdély külön vált volna Romániától. Erdélyben magyar, román ezt akarta. Sajnos a magyar parlament egyhangúlag megzavazta a román tagságot, ezzel örökre elrontott egy lehetőséget.